۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در اصفهان

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در اصفهان

اصفهان- مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت:با عادی شدن شرایط شیوع کرونا،میزان مصرف برق مشترکین در شهرستان اصفهان افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرسل صالحی در نشست خبری ظهر دوشنبه به مناسبت هفته مصرف بهینه آب و برق اظهار داشت: اگرچه با شیوع کرونا مصرف برق در شهرستان اصفهان ۲۰ درصد کاهش یافت اما با عادی شدن شرایط میزان مصرف برق مشترکین در شهرستان اصفهان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه شده است.

وی افزود: سال گذشته در فصل گرم خاموشی نداشتیم و انتظار می‌رود امسال هم با همکاری مشترکین به ویژه در ساعات پیک مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه برق پایداری به شهروندان عرضه شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، پیک مصرف برق در این شهرستان در سال گذشته را ساعت ۱۳ اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ در سطح کشور ۴ هزار مگاوات مدیریت مصرف برق داشتیم و امسال باید پنج هزار مگاوات مدیریت مصرف انجام شود تا تابستان بدون خاموشی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان اصفهان ۱۰۰ مگاوات مدیریت مصرف برق انجام شد، تصریح کرد: امسال باید ۱۱۵ مگاوات مدیریت مصرف انجام شود.

صالحی تاکید کرد: ۶۷ مگاوات در بخش صنعتی ۲۵ مگاوات در بخش کشاورزی ۳ مگاوات در بخش تجاری ۱۰ مگاوات در بخش ادارات و CNG ده مگاوات تخصیص یافته است.

پایش روزانه و مستمر مدیریت مصرف برق از طریق نرم افزار نیما

وی با اشاره به پایش روزانه و مستمر مدیریت مصرف برق از طریق نرم افزار نیما گفت: مشترکان با نصب ۱۸ هزار کنتور هوشمند و ۸ هزار تفاهم نامه در بخش‌های مختلف با مدیریت مصرف بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ می‌توانند از پاداش‌های منظور شده بهره مند شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به پرداخت پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکانی که در سال گذشته در جهت مصرف بهینه اقدام کردند، گفت: پرداخت پاداش به مشترکین خوش مصرف و جریمه مشترکین پرمصرف، تغییر ساعات کار اداری، انعقاد تفاهم نامه در بخش صنایع، جابجایی تعطیلات هفتگی و ایجاد برنامه ذخیره عملیاتی در بخش‌های صنایع کشاورزی و تجاری خانگی از جمله عوامل مهم در کاهش پیک بار در زمان پرباری خواهد بود.

چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین بخش خانگی اصفهان

وی اشاره‌ای به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین بخش خانگی داشت و گفت: چنانچه مشترکین از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند مشمول جریمه خواهند شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در محدوده شهرستان اصفهان ۹۰۰ هزار مشترک خانگی وجود دارد، اظهار داشت: در سال ۹۸، ۲۶۲ هزار نفر شامل ۲۹ درصد از مشترکین به دلیل رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مشمول دریافت پاداش شدند و بر این اساس ۸۱ درصد مشترکین اصفهانی خوش مصرف محسوب شدند.

وی اضافه کرد: لازم است مشترکین برق در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۳ لغایت ۱۷ همراهی لازم با صنعت برق داشته باشند و از وسایل پرمصرف غیرضروری از قبیل ماشین ظرف‌شویی، لباسشویی و جارو برقی در این ساعات بپرهیزند ضمن اینکه کولر آبی روی دور کم بگذارند و در صورت استفاده از کولر گازی درجه آن را روی ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند.

کد خبر 4955544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha